טיפול במשברים תקשורתיים

הטיפול במשברים תקשורתיים הינו קריטי וחשוב מאוד, 1,000 חשיפות תקשורתיות חיוביות והמוניטין שהם מביאים ללקוח לא שווה לנזק התדמיתי והמיתוגי שיכול להביא משבר תקשורתי שלילי.

ראשית צריך ללמוד ולנתח את המשבר התקשורתי , להבין את ההשלכות ולהבין שחשיפה תקשורתית שלילית לא נגמרת בחשיפה אחת בלבד אלא יכולה להיות כדור שלג מתגלגל של הרבה כתבות שליליות שלא לדבר על השיח ברשת ופעילות של טוקבקיסטים הרסניים.

משבר תקשורתי הוא אירוע חריג ולא מתוכנן והיו דוגמאות לא מעטות שטיפול לא נכון במשבר התקשורתי הביא לנזק עצום ולעיתים אף לסגירה של חברות וכתם תקשורתי לאורך כל החיים ליזמים ולבעלים של חברות אלו.

חלק גדול מיועצי התקשורת בלי כוונות רעות לא פועלים באופן אסטרטגי אלא מגיבים לפנייה התקשורתית ובכך הם רק מוסיפים שמן למדורה ומעצימים את המשבר התקשורתי.

משרד "וילדר יחסי ציבור" מוגדר בשנים האחרונות כאחד מהמשרדים המובילים בארץ בטיפול במשברים תקשורתיים ואני יכול להעיד שישנם דוגמאות רבות שהמשרד הצליח לחסום חשיפה תקשורתית שלילית ולמנוע את המשבר התקשרותי באמצעות הסברה נכונה וניצול קשרים עם קודקודים באותם כלי תקשורת כדי להסביר ולהוכיח שמדובר בניפוח תקשורתי ללא בסיס עובדתי ולמנוע את הפרסום.

במידה ולא ניתן לחסום בהסברה נכונה ובקשרים חזקים עם המדיה , השיטה הנכונה הינה לא להילחם מול התקשורת אלא לקבל את הממצאים להסיק מסקנות ולקחת אחריות ואז עוצמת המשבר יורדת ובגדול.

גם מהירות התגובה וטיפול מהיר במשבר תקשורתי יכול למנוע התפשטות שמועות , פרסום ברשת (ברשת לא צריך הרבה עובדות אפשר להשמיץ ולייצר "משפט שדה" שלאחר מכן הרבה יותר קשה לטפל במשבר התקשורתי).


במשרד "וילדר יחסי ציבור" יש לכל לקוח תיק פעולה לתקופת משבר תקשורתי שלקוח מודע לאסטרטגיית ולמדיניות ולכללי המשחק וזה יכול לחסוך הרבה זמן והתברברות בטיפול במשבר תקשורתי.

יש לכם שאלה? נשמח לעזור לשירותכם